Válások száma Magyarországon, válás statisztika | Válás, válóper, gyerektartás, vagyonmegosztás, elvált
Ajándék e-book!

Azonnali ajándék!

INGYENES könyv és tanfolyam
a házassági konfliktusokról

Küldhetem ezeket Önnek?

Igen, kérem!
válás válóper tanácsok

Válások száma Magyarországon: egy kis válás statisztika

A házasságkötések száma Magyarországon kb. 45 ezer házasságkötés. Ma alig több mint feleannyi házasság köttetik, mint az 1980-as években. Ezzel szemben a válások száma dinamikusan emelkedik, az utóbbi 3 évben például évi 5%-kal. De vajon mennyi a válások száma Magyarországon?

Kb. 24-25 ezer válás történik évente Magyarországon. Ezzel a statisztikával hazánk Európában nem a legrosszabb, de nem is a legjobb számokkal bír, mondhatjuk, hogy a középmezőnyben foglal helyet. Íme a KSH elérhető legfrissebb adatai:

1995. év    24857
1996. év    22590
1997. év    24992
1998. év    25763
1999. év    25605
2000. év    23987
2001. év    24391
2002. év    25506
2003. év    25046
2004. év    24638
2005. év    24804
2006. év    24869
2007. év    25160
2008. év    25155

Európában egyébként nem mi vagyunk a győztes ország. A válási arány Belgiumban a legmagasabb. Ott a házasságok háromnegyede végződik válással.

Statisztikai érdekesség: hány házasságkötésre hány válás jut?

1980-as évek: 1000 házasságkötésre 346 válás jut.

2000-es évek: 1000 házasságkötésre 562 válás jut.

További meglepő adatok a válásról

  • A válóperek 71%-át a feleségek kezdeményezik.
  • A két legfőbb válóok a megcsalás, félrelépés, hűtlenség, illetve az alkoholizmusból eredő problémák.
  • 2005-ben a statisztikai adatok szerint 333 ezer elvált férfi és 491 ezer elvált nő volt Magyarországon.
  • Ma minden tizedik felnőtt ember elvált a házastársától.
  • Korábban 10-14 év után döntöttek válás mellett.  A rendszerváltás óta ez kitolódott 20 évre.

Fontos megjegyzés: sokan tipikus válságidőpontnak tartják a házasság 7. évét. Ez azonban a számadatok szerint nincs így: a statisztikák szerint a hét éve házasok egyáltalán nem szakítanak kiugró számban.

Válás

A legördögibb válási csapda

Hogyan kerülheti Ön el?

Válás konfliktus

Az ingyenes minikönyvem azonnal az Öné lehet. Hová küldhetem?

Keresztnév:
E-mail cím:


Eddig 21 hozzászólás született.

Én is hozzászólok!

  • Lakics Pálné hozzászólása:

    Elég szomorú, hogy ez a helyzet! Reméljük, a fiatalok ráébrendenk hogy ez nem helyénvaló… mindig elmondom az unokámnak, hogy olyan férjet válasszon, aki megbízható de mintha soha nem fogadná meg a tanácsaimat. Nem jól van ez így…

    2009. 11. 01. - 17:40
    • SetMeFree hozzászólása:

      Valóban szomorú ezekkel a statisztikai adatokkal szembesülni. Ám azt mondanám, hogy ennek okait nem a jelenben kell keresni, nem ott kezdődik amikor a fiatal nem “megbízható társat” keres. Ezt az állapotot örökségként kapjuk szüleinktől, nagyszüleinktől. Mikor azt mondja, hogy a válás nem helyénvaló, valami fontosat elfelejt megemlíteni, mégpedig azt hogy miért nem helyénvaló elválni. Ha a miértet elhagyjuk pusztán egy szubjektív erkölcsi ítéletet kapunk, így elősegítjük azt hogy gyermekeinkben is efféle szubjektív értékítélet alakuljon ki. Így a válásról, mint nem túl rossz, sőt esetenként pozitív dologról beszélhetünk. A másik dolog, hogy amikor úgy neveljük fel utódainkat, hogy túl engedékenyek vagyunk, akkor a szavunk súlya felnőtt korban már nem sokat ér. Másrészt a mostani szülők és nagyszülők vívmánya a “szexuális forradalom”, ami miatt soha nem látott mélységbe súllyedt az emberi méltóság. Ilyen örökség mellett nehéz a statisztikai adatokon javítani…

      2010. 03. 13. - 08:51
  • ecs hozzászólása:

    Statisztikai érdekesség: hány házasságkötésre hány válás jut?

    2009: 1000 házasságkötésre 666 válás jut
    (36000 házassággal és 24000 válással számolva)

    2010. 03. 08. - 13:10
  • återfinns hozzászólása:

    A fiatal lányok “egy része”gyorsan akarnak párt találni, aztán gyorsan gyereket szülni, kilegyen pipálva, le legyen tudva gyorsan a két legfontosabb dolog.Aztán kis idő elteltével rájönnek hogy ez nem igy megy. Jönnek a veszekedések, konfliktusok, aztán a férj egyre több alkalommal nem alszik otthon stb.Nem igazán jutnak dűlőre a problémákkal, és elválnak. A tisztelet és a türelem ami leginkább alapja sztem egy “kiegyensúlyozott” házasságnak, hogy fontos legyen “boldoggá tenni” a másikat.Szeretni a párunkat feltételek nélkül, csak ugy ahogy van. Tror jag från Uppsala

    2010. 03. 14. - 19:49
  • Kovács Zoltán hozzászólása:

    Tisztelt Ügyvéd Úr!

    Kovács Zoltán Szombathelyen élő 46 éves rokkantnyugdíjas vagyok. Négy gyermekem után fizetek tartásdíjat. 58.000 Ft nyugdíjam 50%-át vonja le a Nyugdíjfolyósitó. Az állapotom rohamosan romlik és egyéve kerekesszékhez kötődtem véglegesen. Súlyos mozgásszervi fogyatékos vagyok és a MÁK-tól havonta kapok 22.800 Ft-ot. Ebből nem vonnak tartásdíjat.Ebből kellene vonniuk tartásdíjat vagy ez nem esik alá? Ha ennek is levonják a felét akkor én nem tudom mit tudok kezdeni magammal a 28.000+11.4000 Ft-al! Egyedül vagyok és alig van segitségem.Anyagi részen senki! Ilyenkor a Bíróság az én helyzetemet is nézi vagy csak a gyerekekét? Ha ezt is megcsonkitják akkor már a kilátástalan helyzetemben elkeseredetségemben ill. magányomban a legrosszabbra is egyre többet gondolk. Kérem őszinte válaszát.

    Tisztelettel : Kovács Zoltán

    2010. 03. 22. - 03:56
  • rD. O.J.G hozzászólása:

    Figyelembe kell venni a válásoknál a következőket, hogy a számokon ne csodálkozzunk: 1. A stisztikában szereplő adtok a magyar családjogi törvény szerint megkötött házasságok felbontására vonatkoznak. 2. E törvényt a felek házasságkötéskor nem ismerik, de még csak el sem olvassák. 3. A törvény szerint a házasság “e törvény szerinti” együttélés – amelyből az együttélés alatt azt megismerve, a felek legalább egyike nem kér. 4. A házasság más intézmény előtt köttetik, mint amelyik azt felbontja – erkölcsi normáik különböznek. 5. A házasság megkötéséhez mindkét fél akarata szükséges, a váláshoz csak egyik, ezért ez az egyik fél szubjektív akaratán múlik. 6. Az anyakönyvi hivatalban megkötött házasság elve határozatlan tartalmú. 7. A férfiak türelmesebbek, és megfontoltabbak a felbontásban, ezért kezdeményezi
    sokkal több nő a felbontást. 8. A hiedelem, hogy az anya alkalmasabb a gyermeknevelésre nagyon elterjedt – ezért az apák már eleve lemondanak a gyermekről – ezért az anyát nem fenyegeti a gyermek elvesztésének veszélye a házasság felbontásában – bátran válnak. 9. A maradi gondolkodás szerint élő: a házasságon belüli erőszak testi erőszak, pedig azt pedig mindig megelőzi a verbális erőszak. 10. A családjogi törvény szerint a házasság gazdasági és érzelmi közösség (nem kifejezetten szeretetközösség), ennek meglétét házasságkötéskor nem vizsgálják, viszont felbontáskor bármelyik hiányára hivatkozva felbontható – nem szem előtt tartva a gyermek érdekeit is. 11. Pszichológusok az érzelmi alapon történő válást jogosnak tartják – miközben ez csak indíték lehet. 12. Ügyvédeknek a házasságról először a válás, és vagyonmegosztás jut az eszükbe. 13. Közgazdászok: a válás haszna az, hogy megszünnek a házasságon belüli barterüzletek – tehát nő az államnak befizetett adó (ÁFA), a vállalkozók nyeresége. 14. Növekszik az elvált felek függősége az államtól. 15. Élettanilag nem vitatható, a férfi gyermeke 9 hónapig átmenetileg van az anyánál – mégis egyedül dönthet a gyermek megszüntetéséről. 16. A váló fél nem családhoz tartozó – birtokolja a családot, mintha övé lenne. 17. Túl sok a LiberálFeministaSzingli példa. 18. Sorolhatnám az okokat a helyzetért – ha van – felelősséget – ha van – azoknak, akik csak értékelni, elemezni és a szabadságot hirdetni, jogaikat kiélni szándékoznak. Lehet. Így.

    2011. 08. 30. - 10:16
    • Laci hozzászólása:

      Zseniális hozzászólás, egyetértek!

      2011. 11. 21. - 18:39
    • Balaton hozzászólása:

      A világ kettészakadt, és a magyar társadalom a legrosszabb középútra esett.
      A szegény de patriarchális társadalmak túlélési startégiája a megbonthatalan, akár erőszakon alapuló férfidominancia. A nő férjhez megy, mert elveszik, a családja odaadja és nem kérdezi senki, hogy akar-e szülni vagy sem, akar-e karriert, pasit, élvez-e vagy sem, akar-e szexet vagy sem. Sokszor még a csiklóját is kivágják, ezzel eleve érdektelenné teszik a a szexuális önmeghatározásra és idővel erre nem is lesz szüksége, hiszen 3-6 gyerek szülése után már kisebb gondja is nagyobb ennél. Boldog öregkort ér meg a családja, a gyerekei, hatalamas rokonsága, testvérei körében és az új generációk nevelése szinte kizárólag rajta múlik, az ő érdeme és büszkesége. Ezek a férfijogú társadalmak adják az emeri faj növekedésének motorját, árasszák el utódokkal, bevándorlákkal, gyerekekkel ésiatalokkal a világot és a matriarchális, exisztencialista, anyajogú élvhajhász Nyugatot. E fehér ember kihalásra van ítélve a jelenlegi állás szerint, mivel döntően nem patriarchális, hanem matriarchális társadalmakban él.
      Magyarország egy szegény matriarchális társadalom. Törvényeiben, szokásaiban emancipált, nőközpontú, szex-pornó és egocentrikus, erőforrásaiban, tőkeerejében viszont kiszolgáltatott és alávatett a nálánal agresszívebb és kizsákmányolóbb nyugati uzsoratőkének. A nők önmeghatározása és élvezet- valamnt szexvágya még a nyomorban is fontosabb a családi kötelékek biztonságánál. A tizenéves lányok inkább mennek el bordélyokba könnyen és gyorsan pénzt keresni, mint vállanák a fáradságos és stabilitást, de egyúttal függőséget is jelentő nagycsaládos anyaszerepet. Egy wellnesshétvége többnyire orgazmusmentes illúziója többet ér egy tartós kapcsolat és egy megbízhatú, de unalmas és kiszámítható férfipartner állandó közelségénél. A nők dönthetnek és döntenek is..pontosabban azt hiszik, hogy döntenek, de valójában a folymatosan kínálkozó lehetőségek között gyökértelenül és sokszor a férfiak kapcájaként sodródnak évről-évre, évtizedről évtizedre. Valójában nem egytlen férfi akaratának vannak kiszolgáltatva, hanem az egész férfi nemnek, amelynek tagjai használják és kihasználják őket és akiket ők is a lehetőségeik szerint igyekszenek használni, kihasználni és átverni.

      “Egymást szedtük rá azzal , hogy tudunk: Most a valónál mind elámulunk

      2013. 02. 18. - 00:00
      • tucs2010 hozzászólása:

        Bocsi, de VANNAK társadalmak, ahol kivágják a nő csiklóját de ez a barbarizmus azért koránt sem gyakori. Bármiért is van a nőnek csiklója, akár a Jóistenben, akár az evolúcióban gondolkodunk annak oka van. Eleve az a férfi társadalom ami nem alapoz a női gyönyörökre IS pont olyan halálraítélt, mint aki állításod szerint csak a női szabatosságra alapoz. Csak az baj, hogy ebben az országban hiába szeretnél 21-22 évesen nőként boldog családot alapítani valakivel, egyszerűen nincs meg hozzá az akivel meg lehet tenni. A férfiak NEM AKARNAK gondoskodni egy családról. Motort szeretnének, meg még egy motort, aztán egy autót, aztán talán házat (de az nem fontos), bulit akarnak és haverokat, meg néha sexet 1-1 nőtöl. A sex viszont nőnek és férfinak is pont olyan alapvető szükséglete, mint az evés és az ivás. Hosszútávú önmegtartóztatás általában egy normális embernél komoly lelki tüneteket okoznak. Maslow féle piramist ajánlom figyelmedbe.
        Nőként eleve normális esetben a hormonok hatása, hogy 20-30 éves korod között gyereket akarsz. Van aki nem vallja be magának az általad említett társadalmi nyomás miatt, az fogja magát és kisállatot tart. Én lassan már 30 éves férfit sem ismerek olyat aki családot szeretne, ami egyébként a jelenlegi társadalomban szintén érthető hatás. Márpedig hogy tudnál urat találni magadnak nőként és gyermeket nemzeni, ha nincs a közelben úr?
        Az nagyon tuti biztosan egyébként ha a pasik irányítanak… csak a legtöbbnek itt ebben az országban még 30 évesen is anyuka fűzi be a cipőjét. Durva. Legyen férfi uralom, de a férfi tudjon gondoskodni magáról. Mert ha még az sem megy neki, akkor hogyan gondoskodhatna egy családról? A férfiak képesek legyenek a tiszteletre a nők iránt, mert így mutatják a gyermekeiknek hogy az anyjuk tiszteletet érdemel és ezzel biztosítják, hogy a nő képes legyen a gyermekeket nevelni,ugyanis így biztosítják, hogy a gyerekek is megadják a nőnek a tiszteletet. És az általad említett társadalmakban a nőknek is megvannak a jogaik, és a férfiaknak a nők felé a kötelezettségeik, csak ez max európai fejjel kevésbé látványos és felfogható. Na ez a tisztelet dolog a mai magyar társadalomban megint sántít… sőt, eleve a Te soraidból sem ezt olvasom ki.
        Mindenért a nőket próbálod meg okolni, holott ez egy társasjáték. A sex pedig mindennél jóval bonyolultabb… ne hidd hogy a nők és a férfiak valóban annyira szabályszerűek lennének más országokban. Azonkívül nem csak a mennyiség számít, hanem azért én szeretném ha a gyermekeimnek (lányoknak és fiúknak egyaránt) lehetőségük lenne a magas színvonalú értelmi fejlődésre is. Amit jelen pillanatban minden hibája ellenére leginkább és legjobban és a legelérhetőbben a (az általam sem kedvelt) nyugati kultúra ad meg.

        2013. 06. 01. - 15:03
      • Mario hozzászólása:

        Pheaemonnl breakdown of the topic, you should write for me too!

        2014. 04. 08. - 03:32
    • tucs2010 hozzászólása:

      Kedves rD. O.J.G.! A hozzászólás nagyon jó. De a valójában sok más dolog is meghúzódik a válások mögött és nem is annyira eltakarva. A megcsalást azt igazából kamu indoknak érzem én is, mivel ott nagy valószínűséggel nem csak az egyik fél hibázott (csak ezt általában a megcsalatott félnek nehéz beismerni), meg ha ezt egyáltalán hibának vesszük. Viszont az alkoholizmus az igazán nagy probléma a mai magyar társadalomban és bármelyik nővel de férfival is egyetértek aki a gyermekei közeléből akár az apát vagy anyát is eltávolítja ha az piál. Ott nincs párdon és nálam nincs az a férfi ember aki a gyermekeimet arra kárhoztathatja, hogy rendszeresen az ő kijózanodását vagy ki se józanodását, hanem csak a fetrengését nézzék. Az apának példának kell lennie, akire felnézhetnek, akitől tanulhatnak, főleg a fiúknak. Az anyáknak is, csak nekik kicsit másképp, az anyaságban a gyengédség és nem az erő dominál. De egy anyának tennie kell róla (ha már a társadalom is neki ítélte a főbb szerepet a nevelésben), hogy a gyermekei előtt egy jó apaminta legyen és az piásan nem igazán megy.

      2013. 06. 01. - 15:39
  • Simmy hozzászólása:

    Szerintem azért van egyre több válás mert nem tartják olyan fontosnak a házasságot mint régebben. A házasság ugyanis valamilyen szinten a valláshoz kapcsolódik, és ahogy én figyelem egyre kevesebb hithű vallásos ember van. Ezért ebből kövtkezik hogy a vallással kapcsolatos ‘rituálik’ sem olyan fontosak nekik mint annak idején. Egyébként csak úgy érdekesség képp megjegyzem nem csak egyre több válás van, hanem egyre kevesebb házasság is!

    2012. 01. 12. - 02:21
  • Molnár Ibolya hozzászólása:

    Kedves rD. O.J.G.

    15. Élettanilag nem vitatható, a férfi gyermeke 9 hónapig átmenetileg van az anyánál

    Az ilyen primitív patkányok miatt menekülnek a házasságokból a nők, mint maga.
    Maga komplett elmeorvosi eset. Esetleg férj és apa? Az apja is ilyen állat volt?
    Mert az enyém hála istennek, nem.
    Szóval a férfi gyermeke 9 hónapig átmenetileg az anyánál van? Mármint a szíve alatt, a méhében, veszélyeztetve egy idegen spermium okozta bajokkal (ha fogalma lenne az orvostudományról, az jó lenne), veszélyeztetve önnön életét, nap mint nap aggódva a gyermeke egészségéért és fejlődéséért….nos az ilyen rohadt patkányok miatt lassan azt kellene a nőknek mondani, hogy gyermeket csak SPERMABANKBÓL vett donor spermiummal csináltassanak maguknak és aztán keressen társat a felneveléshez (ha találnak ennyi hülye és primitív fasz között) és akkor nyugalmuk lesz. Legfőképpen a gyermeknek is….

    2012. 10. 23. - 08:47
    • tucs2010 hozzászólása:

      Kedves Molnár Ibolya!

      Sztem a rD. O. J. G. ezen hozzászólása igenis épp kedvező, hiszen azt mutatja, hogy az apának is jogot tart a gyerekre, amiben egyrészt igaza van, másrészt ha férfi akkor eleve fontosnak is tartja a saját gyermekét. Én a soraiból azt olvasom ki inkább, hogy kicsit úgy érzi a nők felé hajlik a társadalmi jog ebből a szempontból és kicsit jogtalanul. Amivel nőként is egyet kell hogy értsek. Viszont sajnos amíg a baba egy másik ember testében van addig elég nehéz eldönteni, hogy mennyire és kinek miben jogos döntenie vagy nem döntenie. A természet ezt adta. És talán a megfogalmazás kicsit rossz volt, mert azt kellene mondani, hogy a baba, akit 9 hónapig a nő hordoz az a férfié IS és mégis abban a 9 hónapban csak az anya dönthet felőle. És ez valóban nem korrekt. Viszont az illető úr eléggé átgondolta a dolgot és elég jók a meglátásai, max nyers a modora… de férfi, hál isten. Logikus és lényegretörő.

      2013. 06. 01. - 15:17
  • Nem Hiszem El hozzászólása:

    Molnár Ibolya!

    Fejtse már ki legyen szíves egy kicsit bővebben,
    hogy mire gondol…

    mert 10 éve élek házasságban (nem a legjobb-ban),
    de hirtelen kedvem támadt magát agyonütni.
    :)

    2013. 01. 07. - 03:28
  • Veres Andrea hozzászólása:

    Elgondolkodtató, hogy korábban 10-14 év után döntöttek válás mellett, s a rendszerváltás óta ez kitolódott 20 évre.
    Ez az a életkor, amikor a férfiak még igénylik más nőkkel a kapcsolatot, esetleg csak kalandként indul de kiválóan alkalmas egy teljes család tönkretételére. Ezek a házasságok nem feltétlenül rossz házasságok, csak egy hullámvölgyben vannak. Érdekes kérdés lenne az is, hogy kik azok a nők, akiknek nem jelent problémát egy családapával randizni. Huszonéves, harmincas éveikben levő nők ma már bármikor gátlástalanul megszereznek maguknak családapákat. Egy kétgyerekes, kamaszokkal néha kínlódó családanyának esélye sincs összetartani a családját ilyen helyzetben.

    2013. 02. 12. - 16:27
  • Niko3 hozzászólása:

    Olvassa mindenki: femino – férfikvóta nem kéne ? alatti kommenteket! :)

    2014. 02. 06. - 20:35
  • kkkkk hozzászólása:

    Én még gyerek vagyok de szerintem azért is válnak el annyian az emberek, mert adódik egy problémájuk, nézeteltérésük és nem az hogy megoldnák a problémát hanem egyből elválnak. És ez szerintem pont azért van mert egyre kevesebben vannak azok akik vallásos házasságot kötnek szertartással Isten előtt vagy amilyen vallásúak akkor úgy, és emiatt elveszik az egésznek az értéke, mert megkötik egy közjegyző vagy nem tudom hogy ki szokta ezeket csinálni jelenlétében meg minden és így csak papíron van, ami teljesen más.Vagy ha megkötik is vallásosan akkor meg vannak olyanok is akik nem is hisznek csak azért csinálják h meglegyen a hagyomány meg minden akkor meg mit sem ér h elmondák h örökké együtt lesznek, meg jóban, rosszban…

    2014. 12. 18. - 20:32
  • Kata hozzászólása:

    Ezt a sok baromságot! Komolyan mondom ilyenkor mindig rájövök, hogy én vagyok az idióta, mert végigolvastam… és még jól fel is húzom magam egyesek primitívségén. Na de most már mindegy…

    1. Tulajdonképpen teljesen felesleges a válások számát boncolgatni. Ugyanis szinte tök mindegy mennyi van. Persze, volt olyan korszak, amikor nem volt szinte egy sem. És? Az jobb volt? Dehogy volt jobb! Mennyi erőszakkal, na meg a társadalmi megvetés miatti félelem okán egyben tartott házasság volt? Rengeteg. Persze ezt sokan nem hajlandóak ma elismerni, mert valahogy nagy divat lett ennek a “régen persze minden jobb volt” nézőpontnak az ész nélküli hangoztatása. Erőszakos, durva, csapodár, sőt, a saját feleségüket megalázó, semmibe néző és sokszor bántalmazó férfiak szép számmal éltek régen (is). Csak kötelező volt őket elviselni. Emiatt rengeteg nő (és végsősoron család) volt arra kárhoztatva, hogy szeretet nélküli családi életben tengődjön – és ne mondja senki, hogy egy megfélemlített anya gyermeke boldog, mert nem az. Nem lehet az. Mielőtt bárki hülyének vagy túlságosan emancipáltnak bélyegez eleget hallottam ilyesmiről a nagymamámtól. (Itt jegyzem meg, hogy amúgy házasságban élek, nem vagyok sem szingli, sem gyerekutáló, sem leszbi, sem ballib – már tapasztaltam, hogy bizonyos emberek rögtön ezeket pufogtatják, ha a roppant ódivatú és amúgy néha már társadalomellenes véleményükkel valaki szembemegy.) Hogy miért tök mindegy, mennyi a válás? Nos azért, mert a lényeg az volna, hogy a felnövekvő generáció nyugalomban, a szüleiben bízva és szüleitől a legtöbbet megkapva, biztonságos környezetben nevelkedjen, ugye? Hogy ez házasságban, vagy élettársi kapcsolatban, vagy elvált, vagy elvált és újraházasodott szülők mellett történik, az mindegy. El kellene felejteni a “csonka család”, illetve a “szegényke szülei elváltak…” kifejezéseket végre. (Itt jegyzem meg, elvált szülők gyereke vagyok, és ezt soha életemben egyetlen percig sem éreztem hátránynak. Volt egy anyám, akinek a szeretetében és támogatásában soha nem kételkedtem, és bármikor, bármivel fordulhattam hozzá, és volt egy apám, akinek a szeretetében és támogatásában soha nem kételkedtem, és bármikor, bármivel fordulhattam hozzá. Történetesen ez a két ember nem élt együtt. Ennyi. Mindössze azon múlik, hogy mindketten fontosnak tartsák a gyereket, és képesek legyenek kultúráltan viselkedni és kommunikálni. Nálunk ez szerencsére megvolt, nem is volt számomra lelki törés a válás – sőt, azt is észrevettem a szüleimen, hogy kiegyensúlyozottabbak – pedig soha nem volt nálunk nagy veszekedés, ajtócsapkodás előtte sem.)
    2. Kölcsönben van az anyjánál a gyerek????? Na ne vicceljünk már!!!! Ez a kis pár hónapos “kölcsönügylet” gyakorlatilag akár folyamatos életveszély is lehet! Csak egy pasi lehet annyira érzéketlen, hogy ezt a roppant sérülékeny és kiszolgáltatott időszakot ilyen durván elbagatellizálja, csak mert a természet törvényei alapján a nő képes gyermeket kihordani és megszülni. Drága Uraim, attól, hogy valami természetes, még nem magától értetődő, nem veszélytelen, és pláne nem kis teljesítmény! Ja, és pláne nem kötelező! Lehet igazságtalannak érezni, hogy a nő van ilyenkor döntési helyzetben, de a vásárra is ő viszi a bőrét. A terhesség és a szülés az ő testén (és a lelkén is!) hagy visszafordíthatatlan nyomokat, sőt, az ő számára járhat az életminőség maradandó romlásával is. Vagy akár halállal. Igen, még manapság is. Ha Önök, férfiak nehezményezik, hogy a döntés ilyenkor a nőké, akkor nem kell gyereket csinálni olyannak, akinek a döntését illetően nem biztosak. A lehetőségek adottak: Önök is megtehetnek mindent azért, hogy ne ejtsenek teherbe olyan nőt, akivel nem tervezik a gyereket. Mindketten, együtt, szabad akaratukból. Ha ehhez az kell, hogy minden egyes alkalommal egymásra húznak vagy három gumit, akkor tegyék meg! Sőt, létezik férfi fogamzásgátlás is. Nem csak mi szedhetjük a tablettákat évekig. Gondoskodhatnak Önök is arról, hogy milyen nőnek a méhébe kerüljön, és milyenébe ne kerüljön az ivadékuk.
    3. Érdemes lenne egyébként azt is vizsgálgatni, hogy az élettársi kapcsolatok a benne élők terveit, reményeit és szándékait illetően az elmúlt évtizedben rohamosan közeledik a házasság minőségéhez. Sőt, rengeteg gyermek érkezik TERVEZETTEN, várva-várt babaként élettársi kapcsolatba. Ők is teljes jogú család (a családunkban és a baráti körömben is több pár van, akik élettársi kapcsolatban vállaltak gyermekeket és nevelik őket példásan, semmivel nem rosszabbak, mint a házasságban élők. Akik az elkötelezettségtől való félelemmel és ilyenekkel jönnének üzenem, hogy szerintem egy esküvőnél nagyobb elkötelezettség az adóstársként aláírt lakáshitel-szerződés. Az előbbitől egy válással szabadulni lehet, az utóbbitól nem…)
    Tulajdonképpen folytathatnám hosszan, de ennyiből is lehet érteni, hogy mire gondolok, aki meg mindenáron belém akar kötni, mert nem értek vele egyet, annak már így is van mibe. Mindenesetre szerintem azt kellene nézni, hogy milyen életet él az ember, hogyan bánik a szeretteivel, a környezetével, stb. Nem azt, hogy házas, nem házas, elvált vagy micsoda. Nem attól lesz valaki jobb vagy rosszabb a másiknál. Sem jobb ember, sem job szülő, sem jobb társ.

    2015. 01. 05. - 17:39
  • kkkkkkkk hozzászólása:

    Ha azt mondod h tökmindegy hogy elválnak vagy sem mert hogy úgy is lehet teljes életet élni meg satöbbi akkor mi csudáért házasodnak össze??? Ha nem bizrosak a dodologban akkir várjanak és ismerjék meg egymást jobban.

    2015. 02. 16. - 18:57

Itt tud hozzászólni!


Válás

A legördögibb válási csapda

Hogyan kerülheti Ön el?

Válóper

Az ingyenes minikönyvem azonnal az Öné lehet. Hová küldhetem?

Keresztnév:
E-mail cím:

válás válóper

Az erről szóló minikönyv INGYEN az Öné lehet. Hová küldhetem?

válóper válás

Legfrissebb cikkek

válóper válás

Az erről szóló minikönyv INGYEN az Öné lehet. Hová küldhetem?

válóper válás
-->

Hogyan kezeljem a párommal a konfliktusainkat?

válóper gyerektartás vagyonmegosztás gyermektartás

INGYEN az Öné lehet. Hová küldhetem?

Ajándék 117 napos tanfolyam a házas- sági konfliktusok kezeléséről

házasság felbontása bontóper

INGYEN elvégezhető. Hová küldhetem?

Békében együtt CD-csomag

vagyonmegosztás válás

Az Ön és társa közötti konfliktusokkal kapcsolatban lehet tenni!

Tovább a részletekhez >