Ajándék e-book!

Azonnali ajándék!

INGYENES könyv és tanfolyam
a házassági konfliktusokról

Küldhetem ezeket Önnek?

Igen, kérem!

Milyen egy jó válási mediátor, hogyan válasszunk mediátort?

Figyelem! Ez a cikk több mint 60 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak és nem a hatályos joganyagot tartalmazzák!

A jó mediátor empatikus és megértő, ám nem az a feladata, hogy bárkinek is igazat adjon vagy, hogy együtt zokogjon az épp krízishelyzetben lévő ügyféllel. A mediátor akkor hatékony és azzal segít, ha teljes szakmai tudásával, maximális odafigyelésével és precizitásával, az eljárás szabályait kíméletlenül betartatva, az ügyet mindvégig kézben tartva segíti hozzá ügyfeleit ahhoz, hogy vitás ügyükben álláspontjaik közelebb kerüljenek egymáshoz, megállapodásra jussanak és ezzel elkerüljenek egy hosszú peres eljárást.

A jó mediátor tájékoztatást ad a válással kapcsolatban az ügyfeleknek a bennük felmerülő kérdésekre, ezzel segítve őket abban, hogy megfelelő döntést tudjanak hozni a válást érintő járulékos kérdésekben.

A jó mediátor nem mond véleményt és nem ítélkezik. Nem mondja meg, hogy mi helyes és mi nem az, vagy hogy az adott ügyben mit kéne tennie a feleknek.

Egy jó mediátor mindig abban és olyan mértékben nyújt segítséget amennyire azt az adott ügy és az érintett ügyfelek megkívánják. Fontos, hogy a mediáció nem a mediátorról szól, hanem az ügy résztvevőiről. A cél tehát az, hogy a mediátor szinte észrevétlenül a háttérben maradva tudja segíteni a hozzá fordulókat.

Amikor mediátort választunk fontos, hogy olyan mediátort válasszunk, akit mindegyik fél el tud fogadni. Miért fontos ez?

A mediációs ülések jellemzően három órás ülések és egy ügyben akár többször is sor kerülhet rájuk. Ha valaki bármilyen okból nem nyeri el a tetszésünket, nem jó ötlet összezárni magunkat vele hosszú órákra. :) Ezen felül a mediáció során sokszor bizalmas adatokat, tényeket osztunk meg a hivatásánál fogva titoktartásra kötelezett mediátorral, ezért elengedhetetlen, hogy a bizalmunkba tudjuk fogadni. Fontos, hogy az első pillanattól higgyjünk abban, hogy az akihez életünk egy kiemelten nehéz helyzetében fordultunk, szakmailag és emberileg egyaránt alkalmas arra, hogy az adott krízisben segítsen nekünk. Ezt az ügyben érintett valamennyi résztvevőnek éreznie kell, hiszen itt a mediátor mindkét (vagy több) felet képviseli egy időben, senkinek nem a külön megbízottja, képviselője.

Válási mediátor

Amennyiben valamilyen fenntartásunk van az adott szakemberrel szemben, jobban tesszük, ha valaki olyat választunk aki iránt szimpátiát és feltétlen bizalmat érzünk, hiszen ez nagy mértékben befolyásolja majd a mediáció sikerességét. Szerencsére sok jó és elhivatott szakember van, akire bátran rábízhatjuk magunkat.

Válási ügyekben kimondottan jó szívvel ajánlom kolléganőmet, akit kiváló válási mediátorként tudok bemutatni:

dr. Farkas Dorottya
közvetítő, Mediátorpont
1015 Budapest, Hattyú u. 14. VI. emelet
http://mediatorpont.hu/
Telefon: 06 20 5473616

A szerzőről

Dr. Mészáros Ádám

Dr. Mészáros Ádám mediátor, a Hogyan kezeljük a konfliktusainkat? című minikönyv szerzője. Tv- és rádióműsorok meghívott szakértője. Küldetése, hogy mély tudást adjon át azoknak, akik szeretnék a felmerülő problémáikat gyorsan és eredményesen megoldani. Hétköznapi életében boldog férj, két kislány édesapja. "Hogyan kezeljük a konfliktusainkat?" című ingyenesen letölthető minikönyvét már több, mint 80.000-en olvasták, és most Te is letöltheted IDE KATTINTVA >>

A legördögibb válási csapda

Hogyan kerülheti Ön el?

Válás konfliktus

Az ingyenes minikönyvem azonnal az Öné lehet. Hová küldhetem?

A legördögibb válási csapda

Miért és hogyan kell elkerülnie?

válás válóper

Az erről szóló minikönyv INGYEN az Öné lehet. Hová küldhetem?

válóper válás

Legfrissebb cikkek

A legördögibb válási csapda

Miért és hogyan kell elkerülnie?

válóper válás

Az erről szóló minikönyv INGYEN az Öné lehet. Hová küldhetem?

válóper válás